Webinaria i wykłady

Spotkania z mistrzem – otwarte spotkania z laureatami konkursów programistycznych o ich osiągnięciach i karierze zawodowej:

Spotkanie z mistrzem 1
Mistrz:
Tomasz Czajka
Zwycięzca VII Olimpiady Informatycznej, złoty medalista Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej w latach 1999 i 2000, trzykrotny zwycięzca prestiżowego, światowego konkursu TopCoder Open, Akademicki Mistrz Świata w Programowaniu Zespołowym z roku 2003. Absolwent studiów licencjackich z informatyki w Uniwersytecie Warszawskim oraz magisterskich z informatyki w Purdue University. Po studiach, do roku 2014, w centrali Google w Mountain View, potem do roku 2020, w SpaceX w Kalifornii, gdzie zajmował się oprogramowaniem dla komputerów pokładowych rakiet nośnych Falcon i statków kosmicznych Dragon.
Nagranie ze spotkania: Spotkania z mistrzem - Tomasz Czajka - Płock - YouTube

Spotkanie z mistrzem 2
Mistrz:
Bartłomiej Dudek
Doktorant w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Nad doktoratem pracuje pod opieką Pawła Gawrychowskiego, opiekuna Kadry Narodowej. Jest współautorem 10 prac z algorytmiki opublikowanych w sprawozdaniach prestiżowych, światowych konferencji informatycznych. W roku 2017 otrzymał główną nagrodę w XXXIV Ogólnopolskim Konkursie Polskiego Towarzystwa Informatycznego na najlepsze prace magisterskie z informatyki. Za swoje osiągnięcia naukowe został wyróżniony prestiżowym stypendium w konkursie Start Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. W latach szkolnych 2008/2009 – 2011/2012 Bartek Dudek czterokrotnie był finalistą Olimpiady Informatycznej, przy czym w roku 2009/2010 został laureatem III miejsca, a w roku 2011/2012 został laureatem I miejsca i reprezentował Polskę na Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej oraz Środkowoeuropejskiej Olimpiadzie Informatycznej, zdobywając dwa srebrne medale. Ponadto, w roku 2008 zdobył także srebrny medal na Bałkańskiej Olimpiadzie Juniorów. W roku 2016 wraz z dwoma kolegami zdobył brązowy medal w Finałach 40. Akademickich Mistrzostw w Programowaniu Zespołowym. Swoją wiedzę i umiejętności informatyczne Bartek Dudek stosuje w praktyce jako osoba odpowiedzialna za jakość produktu w firmie NavAlgo, której jest współzałożycielem.
Nagranie ze spotkania: Spotkania z mistrzem - Bartłomiej Dudek - Częstochowa - YouTube

Spotkanie z mistrzem 3
Mistrz:
Andrzej Gąsienica-Samek
Prezes Zarządu firmy Atinea Sp. Z o.o. Firma Atinea, działająca od roku 2008, jest autorskim tworem Andrzeja Gąsienicy-Samka. Atinea jest firmą programistyczną oferującą zaawansowane usługi IT klientom na całym świecie. Andrzej Gąsienica-Samek jest też pomysłodawca i współautorem języka NianioLang, podstawy rozwijanej przez Atinea platformy do tworzenia webowych aplikacji bazodanowych instadb.com. Andrzej Gąsienica-Samek jest twórca oryginalnej koncepcji nauczania podstaw programowania InstaKod, która umożliwia w systematyczny sposób nauczanie i uczenie się programowania w specjalnie do tego celu stworzonego bardzo prostego i intuicyjnego środowiska programowania. W latach szkolnych 1995/1996, 1997/1998, 1998/1999 Andrzej Gąsienica-Samek trzykrotnie wygrał Olimpiadę Informatyczne, a w roku szkolnym 1996/1997 zajął drugie miejsce. Startując czterokrotnie w Międzynarodowej Olimpiadzie Informatyczne trzy razy zdobył złoty medal i raz - srebrny medal. W latach 1997 i 1998 Andrzej Gąsienica-Samek wygrał Środkowoeuropejską Olimpiadę Informatyczną, a w roku 1999 Bałtycką Olimpiadę Informatyczną. W roku 2003, wraz z dwoma kolegami, Andrzej Gąsienica-Samek został Akademickim Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym.
Nagranie ze spotkania: Spotkania z mistrzem - Andrzej Gąsienica-Samek - Radom - YouTube

Spotkanie z mistrzem 4
Mistrz: 
Piotr Niedźwiedź
Laureat XIV Olimpiady Informatycznej. Współtwórca polskiej firmy informatycznej CodiLime. Obecnie twórca i prezes firmy Neptune Labs zajmującej się oprogramowanie ułatwiającym dostęp i analizę wielkich zbiorów danych.
Piotr o sobie: 
- programować zacząłem jak miałem 7 lat i w zasadzie od małego była to moja pasja (techniczna strona programowania). Marzyło mi się, że pewnego dnia założę firmę IT.
Algorytmika:
-w 1 klasie liceum pierwszy raz dowiedziałem się o OI i zainteresowałem algorytmiką,
-w 3 klasie udało mi się dostać do finału, miałem 5 miejsce (srebrny medal),
-poszedłem na studia na UW gdzie studiowałem JSIM,
-na drugim roku udało się wygrać AMPPZ wraz Wojtkiem Śmietanką i Kubą Łąckim,
-byłem 30 w finałach Google Code Jam w 2009,
-biznesowa historia rozpoczęła się na 4 roku studiów, gdzie wraz z kolegami założyliśmy potal e-commerce ClicXS, który nie był sam w sobie biznesowym sukcesem, ale na jego bazie powstały dwie firmy:
1) CodiLime - gdzie przez 7 lat aktywnie działałem jako CTO, obecnie jestem współudziałowcem, firma ma ponad 300 osób i jest prowadzona przez mojego brata jako CEO,
2) Dealavo - produtkowa firma (pricing analytics dla sklepów i producentów), w której jestem jednym z współudziałowców. Firma jest prowadzona przez Kubę Kota, jednego z pierwszych programistów Pythonowych w Dealavo.
Z CodiLime powstały dwie inne firmy:
- deepsense.ai - consulting w obszarze sztucznej inteligencji,
- neptune.ai - produktowa firma, którą założyłem 4 lata temu, pierwszy raz inwestorami VC. Pomagamy data scientistom w procesie monitorowania i debugowania treningu modeli machine learningowych. Właśnie zamkneliśmy naszą rundę A (35M złotych), jesteśmy w top 100 AI startupów na świecie (2 rok z rzędu https://www.cbinsights.com/research/report/artificial-intelligence-top-startups-2022/). W Neptune’ie jestem CEO i odpowidam za wizję produktu. Mamy ambicję na zrobienie takiego Github’a / gitlaba dla data science.
Za powyższe 2 razy byłem listowany przez polski Forbes na liście 30 under 30. Obecnie 100% skupiam się na neptune.ai, ale sporadycznie inwestujemy w startup’y w ramach orgnialnych założycieli CodiLime / ClicXs’a.
Nagranie ze spotkania: Spotkanie Piotra Niedźwiedzia z uczniami I LO im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

Spotkanie z mistrzem 5
Mistrz: 
Kostiantyn Savchuck
Jest Ukraińcem studiującym w Uniwersytecie Tarasa Shevchenko w Kijowie, uciekinierem wojennym. W roku 2021 zdobył srebrny medal na Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej i wraz z kolegami z uczelni zwyciężył w Akademickich Mistrzostwach Europy Południo-Wschodniej.
Nagranie ze spotkania: Spotkanie Kostiantyna Savchucka z uczniami XIV LO im. Stanisława Staszic w Warszawie

 

Rozwiązywanie zadań z mistrzami:

Webinarium 1
Mistrzowie:
Anadi Agrawal, Jarek Kwiecień
Anadi Agrawal jest studentem informatyki na Wydziale Matematyki i Informatyki w Uniwersytecie Wrocławskim. Zwycięzca Olimpiady Informatycznej w roku szkolnym 2017/2018. Złoty medalista Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej w latach 2017 i 2018. Zwycięzca Środkowoeuropejskiej Olimpiady Informatycznej w roku 2017.
Jarosław Kwiecień jest studentem informatyki i matematyki na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest dwukrotnym zwycięzcą Olimpiady Informatycznej w latach 2014 i 2016. Zdobył 3 złote medale na Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej w latach 2014 – 2016. Anadi Agrawal i Jarosław Kwiecień byli członkami drużyny reprezentującej Uniwersytet Wrocławski, która w tym roku zajęła 5-te miejsce (srebrny medal) w Finałach 44. Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym rozgranych w Moskwie w październiku 2021 roku, zdobywając jednocześnie tytuł Akademickiego Mistrza Europy w Programowaniu Zespołowym.
Podczas Webinarium Anadi i Jarek rozwiązywali „na żywo” (z komentarzem) wybrane zadania z Finałów w Moskwie.
Nagranie z webinarium: "Rozwiązywanie zadań z mistrzem" - Webinarium 1 - YouTube

Webinarium 2
Mistrzynie:
Zuzanna Ossowska, Jadwiga Świerczyńska, Wiktoria, Rozkosz, Alicja Kluczek
- Zuzanna Ossowska, uczennica III LO im. Marynarki Wojennej w Gdyni
- Jadwiga Świerczyńska, uczennica III LO im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu, obecnie studentka Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
- Wiktoria Rozkosz, uczennica XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie.
Spotkanie prowadziła Alicja Kluczek, studentka Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki na Uniwersytecie Warszawskim.
W dniach 14-19 czerwca 2021 roku odbyła się I Europejska Olimpiada Informatyczna Dziewcząt zorganizowana przez Szwajcarię. Niestety z powodów pandemicznych zawody rozegrano w systemie zdalnym. W zawodach, oprócz wyżej wymienionych, wzięła jeszcze udział Elżbieta Łabaj, wówczas uczennica klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 114 im. Arkadego Fiedlera w Krakowie. Polki spisały się znakomicie. Jadwiga Świerczyńska i Zuzanna Ossowska zdobyły złote medale, Wiktoria Rozkosz zdobyła srebrny medal, a nasza najmłodsza uczestniczka Elżbieta Łabaj zdobyła brązowy medal. Alicja Kluczek była opiekunką naszej reprezentacji. Ona sama jest finalistką XXVI Olimpiady Informatycznej oraz reprezentantką Uniwersytetu Warszawskiego w konkursach w programowaniu zespołowym. Na co dzień odpowiada za systemy informatyczne Olimpiady Informatycznej. Podczas webinarium Alicja, Zuzanna, Jadwiga i Wiktoria opowiadały o EGOI 2021 i przedstawiły wybrane zadania z zawodów wraz z rozwiązaniami.
Nagranie z webinarium: Rozwiązywania zadań z mistrzyniami - webinar 2 - YouTube

Webinarium 3
Mistrz:
Kamil Dębowski (prowadzone podczas transmisji z III Mistrzostw Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym).
Jest wicemistrzem w światowym konkursie Google Code Jam 2018, dwukrotnie wygrał Potyczki Algorytmiczne (2016, 2020), zdobył brązowy medal Akademickich Mistrzostwa Świata w Programowaniu Zespołowym. Jest autorem ponad 300 zadań wykorzystanych w międzynarodowych konkursach programistycznych. Obecnie aktywnie dzieli się swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem jako nauczyciel i Youtuber. W roku 2022 Kamil Dębowski, jako członek drużyny "The Economists" wspólnie z drużyną zdobyli Mistrzostwo Świata w wielkim finale prestiżowych zawodów Terminal (The Terminal Global Championship).
Nagranie z webinarium: Rozwiązywania zadań z mistrzem - Mistrzostwa - YouTube

Webinarium 4
Mistrzowie:
Michał Staniewski, Tomasz Nowak
Michał Staniewski jest trzykrotnym finalistą Olimpiady Informatycznej. Został laureatem I miejsca w XXVI Olimpiadzie Informatycznej. W roku 2019 zdobył srebrny medal w Bałtyckiej Olimpiadzie Informatycznej, a w roku 2020 srebrny medal w Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej.
Michał omawia zadanie Genetics z Bałtyckiej Olimpiady Informatycznej z roku 2018.
Tomasz Nowak jest trzykrotnym finalistą Olimpiady Informatycznej. W XXVI Olimpiadzie uzyskał tytuł laureata II miejsca. W roku 2020 zwyciężył w Środkowoeuropejskiej Olimpiadzie Informatycznej i zdobył brązowy medal w Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej. Tomasz pełni rolę opiekuna polskich olimpijczyków w zawodach międzynarodowych. Jest członkiem Jury Olimpiady Informatycznej. Tomasz omawia zadanie Fancy Fence z zawodów Środkowoeuropejskiej Olimpiady Informatycznej z roku 2020.
Nagranie z webinarium: Rozwiązywanie zadań z mistrzem - YouTube

 

Webinaria tematyczne (poświęcone zagadnieniom z algorytmiki i programowania przydatnym w praktyce konkursowej):

Webinarium 1 – Algorytmy grafowe
Prowadzący: Jakub Łącki
Temat: Algorytmika klastrowania grafów
Streszczenie: Klastrowanie to technika uczenia maszynowego polegająca na podziale zbioru obiektów na zbiory zawierające obiekty podobne do siebie. W tym webinarium przedstawimy popularną metodę klastrowania grafów i pokażemy jak algorytmy grafowe i struktury danych pozwalają otrzymać jej efektywną implementację.
O prowadzącym: dwukrotny laureat OI, kierownik komitetu naukowego Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej, członek grupy badawczej w Google w Nowym Jorku, w pracy naukowej zajmuje się algorytmami grafowymi, klastrowaniem oraz programowaniem równoległym i rozproszonym.
Nagranie z webinarium: "Algorytmika klastrowania grafów" - YouTube

Webinarium 2 – Struktury danych
Prowadzący: Karol Pokorski
Temat: Struktura lasów rozłącznych i jej zastosowania
Streszczenie: Omówimy struktury danych manipulowania rodziną zbiorów rozłącznych i ich zastosowania.
O prowadzącym: Karol Pokorski jest doktorantem w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Jego przedmiotem badań są algorytmy i struktury danych. Trzykrotnie był finalistą Olimpiady Informatycznej, dwukrotnie zdobywając tytuł laureata. Karol Pokorski zaprojektował i stworzył portal Solve System 3 (solve.edu.pl) umożliwiający rozwiązywanie zadań algorytmicznych w czasie rzeczywistym, jak też organizację konkursów programistycznych. Jest autorem dziesiątków zadań konkursowych o różnej skali trudności, poczynając od Olimpiady Informatycznej Juniorów, poprzez Olimpiadę Informatyczną dla szkół średnich, na zadaniach używanych do wyłaniania mistrzów na poziomie studenckim. Karol Pokorski jest sekretarzem naukowym Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej Juniorów. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako programista w Ten Square Games, Google, Codility.
Nagranie z webinarium: "Struktura lasów rozłącznych i jej zastosowania" - YouTube

Seria 7 webinariów dla poczatkujących adeptów algorytmiki i programowania:
1. Sumy prefiksowe,
2. Set i mapa,
3. Rekursja i wykładnicze przeszukiwanie,
4. Grafy,
5. Drzewa,
6. Programowanie dynamiczne 1,
7. Programowanie dynamiczne 2.
Webinaria poprowadził Kamil Dębowski, medalista Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym. Jest to ciąg spójnych zajęć umozżiwiających zapoznanie się z metodami projektowania i implementowania algorytmów przydatnych w konkursach programistycznych.
Nagrania z webinariów: Seria 7 webinariów - YouTube

 

Spotkania z informatyką (wykłady popularne poświęcone aktualnym wyzwaniom informatyki, a także poszerzenie wiedzy uczestników spoza tematyki projektu):

Spotkanie 1 – Uczenie maszynowe
Tytuł: Wprowadzenie do Uczenia Maszynowego i jego współczesne zastosowania
Wykładowca: dr Karol Kurach
Streszczenie wykładu: Uczenie maszynowe to dziedzina informatyki i obszar sztucznej inteligencji poświęcony algorytmom, które dają komputerowi możliwość uczenia się na podstawie danych, bez programowania explicite wszystkich możliwych przypadków. Podczas wykładu omówię podstawowe pojęcia związane z tą dziedziną oraz pokażę najciekawsze zastosowania z ostatnich kilku lat - od klasyfikacji obrazów, przez automatyczne generowanie tekstu, aż po tworzenie tzw. „deep-fakes” i programy grające w takie gry jak Go, Starcraft czy Dota2.
O wykładowcy: Karol Kurach jest dyrektorem ds. technologii w firmie Cosmose, odpowiedzialnym za modelowanie i przewidywanie zachowań ponad miliardowej rzeszy klientów robiących zakupy offline. Przed pracą w Cosmose był kierownikiem ds. badań w Google Brain i brał udział w projektach związanych z uczeniem ze wzmacnianiem, generatywnymi sieciami współzawodniczącymi (GAN) i modelami sekwencyjnymi. Jest także współautorem inteligentnych systemów wspierających użytkowników Gmaila, takich jak Smart Reply i Categories (znane również jako Tabs). Przygotowując doktorat w Uniwersytecie Warszawskim pracował nad architekturami głębokich sieci neuronowych z pamięcią zewnętrzną i współpracował z badaczami z Google Brain i OpenAI. Zwycięzca wielu konkursów informatycznych, w tym 24-godzinnych maratonów programistycznych. Wraz z kolegami został srebrnym medalistą Finałów Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym.
Nagranie ze spotkania: "Wprowadzenie do Uczenia Maszynowego i jego współczesne zastosowania" - YouTube

Spotkanie 2 – Algorytmika gier skończonych
Tytuł: Rozwiązywanie gier przez propagację wsteczną
Wykładowca: dr hab. Jakub Pawlewicz
Streszczenie: Niektóre gry, zamiast się silić na skomplikowane algorytmy grające z przeszukiwaniem drzewa gry i heurystykami oceniającymi (np. z użyciem sieci neuronowych), można rozwiązać ustalając teoretyczną wartość gry dla każdego stanu, przez przeglądanie stanów wstecz, od końcowych do początkowych. Takie podejście nazywa się propagacją wsteczną.
O wykładowcy: Jakub Pawlewicz jest adiunktem w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej zajmuje się uczeniem maszynowym oraz metodami sztucznej inteligencji w programach grających. Jakub trzykrotnie był laureatem Olimpiady Informatycznej. Zdobył złoty i srebrny medal Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej. W latach 2011-2018 pracował z zespołem z University of Alberta nad programem do gry połączeniowej Hex. W wyniku powstały programy MoHex 2.0, MoHex3HNN, które wygrywały olimpiadę programów grających (Computer Olympiad) w latach 2013-2018. Współpraca doprowadziła również do rozwiązania gry na planszy 9x9.

Spotkanie 3 – Obliczenia kwantowe
Termin: 24.05.2022 godz. 16:00
Transmisja ze spotkania:  https://youtu.be/U7NDyGTDxSI
Tytuł: Wprowadzenie do informatyki kwantowej
Wykładowca: Paweł Gora
Streszczenie: W trakcie wykładu wprowadzane będą podstawowe pojęcia związane z informatyką kwantową (m.in. kubit, superpozycja, bramki kwantowe, splątanie kwantowe, kwantowe wyżarzanie), zaprezentowane zostanie w jaki sposób można tworzyć programy, które mogą być uruchomione na komputerach kwantowych lub/i na ich symulatorach. Omówione zostaną również możliwe zastosowania komputerów kwantowych, a także aktualny stan i perspektywy rozwoju tej dziedziny.
O wykładowcy: naukowiec i nauczyciel akademicki związany z Wydziałem Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Fundator i Prezes "Fundacji Quantum AI", której celem jest wspieranie edukacji, badań i współpracy w obszarze nowych technologii (przede wszystkim AI i informatyki kwantowej). Członek Zarządu międzynarodowej inicjatywy QWorld oraz koordynator jej polskiego oddziału QPoland. W przeszłości odbywał staże programistyczne i badawcze m.in. w Microsoft, Google, CERN i IBM Research. Za swoją pracę badawczą otrzymał m.in. wyróżnienia "Lider ITS", "MIT Innovators Under 35", "New Europe 100". Więcej informacji na stronie: https://www.mimuw.edu.pl/~pawelg.
Link do cyklu Spotkania z informatyką:  https://youtube.com/playlist...

Spotkanie 4 - Historia informatyki w Polsce
Termin: 20.06.2022 godz. 17:00
Transmisja ze spotkania: [LIVE] - Wykład: "Kariery w informatyce – ludzie, idee, maszyny w historycznym rozwoju" - YouTube
Tytuł:  Historia informatyki w Polsce 
Wykładowca: prof. Maciej Sysło 
Streszczenie: Kamienie milowe rozwoju informatyki w Polsce  ze szczególnym uwzględnieniem jej wkładu w informatykę światową. 
O wykładowcy: wybitny polski informatyk i edukator informatyki. Naukowo zajmuje się algorytmiczną terią grafów oraz dydaktyką informatyki. Współtwórca polskiej informatyki szkolnej.

 

Internetowe mini kursy:

Mini kurs 1
Tytuł: Programowanie w Pythonie i jego zastosowanie do analizy danych
Autor: dr Janusz Jabłonowski
Streszczenie: Python jest niezwykłym narzędziem. Dzięki swojej prostocie i elegancji stał się jednym z najpopularniejszych języków programowania. Ale nie popularność jest najważniejsza, Python jest językiem, w którym można w pełni poczuć radość z programowania, a przy okazji napisać ciekawe programy używające rozbudowanych typów danych. A to tylko początek...
W czasie naszych spotkań przyjrzymy się Pythonowi i narzędziom wspomagającym z nim pracę, przygotujemy pizzę i napiszemy jeszcze trochę innych programów, w których m.in. zapoznamy się z dostępnymi strukturami danych w tym nietypowym (dwuznaczność zamierzona) języku.
O autorze: dr Janusz Jabłonowski jest pracownikiem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w językach programowania, jest ekspertem Centralnej Komisja Egzaminacyjnej.
Linkhttps://www.youtube.com/watch?v=rXXsZ7CE8Dk&list=PLX7qThid9W3XLk-zfEcHrSgbU1zLuvbix&index=2

Mini-kurs 2
Tytuł: Teoria gier w sztucznej inteligencji
Autor: dr Oskar Skibski
Streszczenie: Stworzenie maszyny, która potrafi wygrać z człowiekiem w gry wymagające logicznego myślenia, stanowiło wyzwanie przez wiele lat. W tej serii wykładów przedstawimy stare jak i nowe związki teorii gier ze sztuczną inteligencją. Opowiemy o grze w ratowanie słoni, systemie wymiany nerek i o tym, w jaki sposób wytłumaczyć przy użyciu teorii gier dlaczego lew jest groźny.
O autorze: dr Oskar Skibski jest pracownikiem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w algorytmicznej teorii gier oraz analizie sieci, wybitny dydaktyk, redaktor miesięcznika Delta.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=v8TasZBJ5FQ&list=PLX7qThid9W3UNyz8Z93X9hhEP8W0RNEUb&index=2

Mini-kurs 3
Tytuł:
Wprowadzenie do sieci neuronowych. 
Autor: dr Rafał Nowak Streszczenie: sieci neuronowe i jego zastosowania w szczególności w uczeniu maszynowym.
O autorze: pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczyciel informatyki.
Link: https://youtube.com/playlist?list=PLX7qThid9W3X5quSB-GygS8-ocFx-TqYg

Galeria

Pliki do pobrania