Wsparcie nauczycieli

  • Opieka mentorska
    Konsultacje metodyczne prowadzone przez mentorów dla nauczycieli bez doświadczenia lub z małym doświadczeniem w prowadzeniu kół algorytmiczno-programistycznych. Nauczyciel objęty mentoringiem będzie mógł w trybie ciągłym kontaktować się z mentorem poprzez środki komunikacji elektronicznej.

  • Wsparcie ze strony wykładowców-asystentów.
    Pomoc wykładowców-asystentów w bezpośrednim, wspólnym prowadzeniu zajęć. Nauczyciele gwarantowaliby jakość metodyczną prowadzonych zajęć, natomiast wykładowcy-asystenci wspieraliby ich na zajęciach w rozwiązywaniu problemów technicznych i merytorycznych związanych z używanym środowiskiem programistycznym oraz zastosowaniem i implementacją różnorodnych metod algorytmicznych i struktur danych. Wykładowcy-asystenci wspieraliby także nauczycieli w rozwiązywaniu indywidualnych problemów poszczególnych uczniów.

  • Programy zajęć obudowane informatycznie

  • Kursy wstępne dla początkujących nauczycieli z podstaw programowania i algorytmiki

  • Warsztaty doskonalące

  • Kurs z matematyki na potrzeby zajęć algorytmiczno programistycznych

  • Wynagrodzenie za prowadzenie zajęć z uczniami

  • Wsparcie technologiczne

 

Matematyka w konkursach algorytmiczno-programistycznych – podstawy (otwarty web-kurs).

Prowadzący:
- dr Piotr Chrząstowski-Wachtel, Uniwersytet Warszawski,
- prof. dr hab. Krzysztof Diks, Uniwersytet Warszawski.
Miejsce: https://us02web.zoom.us/.../86268257060pwd...

Terminy:
- 06 czerwca–10 czerwca, godz. 17–19
-13 czerwca–17 czerwca, godz. 17–19


Tematyka:
6 czerwca: Logika dla programisty 1 (PCh)
Plik ze slajdami: Logika-1
Link do nagrania: kliknij

7 czerwca: Logika dla programisty 2 (PCh)
Plik ze slajdami: Logika-2
Link do nagrania: kliknij

8 czerwca: Wstęp do algorytmicznej teorii grafów (KD)
Plik ze slajdami: wstęp-grafy
Link do nagrania: kliknij

9 czerwca: Teoria mnogości dla programistów (PCh)
Plik ze slajdami: zbiory 
Link do nagrania: kliknij

10 czerwca: Relacje i funkcje (PCh)
Plik ze slajdami: relacje-funkcje relacje-równoważności
Link do nagrania: kliknij

  • 13 czerwca Indukcja matematyczna [PCh]
  • 14 czerwca: Kombinatoryka dla algorytmików 1 (PCh)
  • 15 czerwca: Kombinatoryka dla algorytmików 2 (PCh)
  • 17 czerwca: Rachunek prawdopodobieństwa dla algorytmików (PCh)
  • 21 czerwca: Algorytmy grafowe (KD)

Kurs jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcieliby uporządkować podstawową wiedzę z matematyki na potrzeby prowadzenia kółka algorytmiczno-programistycznych. Mogą w nim wziąć także uczniowie, uczestnicy takich kółek.

O wykładowcach:
Dr Piotr Chrząstowski-Wachtel należy do grona najlepszych dydaktyków w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, w którym uczy przede wszystkim programowania w ujęciu algorytmicznym. Dr Chrząstowski ma także bogate doświadczenie jako nauczyciel informatyki i matematyki w szkole średniej. Uznany popularyzator nauki. Wykładowca na zajęciach Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. Jego wychowankowie zostawali laureatami Olimpiady Informatycznej i Olimpiady Matematycznej. Związany z Olimpiadą Informatyczną od samego początku! Twórca dziesiątek zadań olimpijskich, w których zawsze łączy ciekawe rozumowanie matematyczne z nietrywialnym rozwiązaniem algorytmicznym. W edycjach XXVII – XXIX pełnił rolę lidera reprezentacji Polski na zawody międzynarodowe, w tym Międzynarodową Olimpiadę Informatyczną.

Prof. dr hab. Krzysztof Diks jest powszechnie cenionym informatykiem, o dużych osiągnięciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych. Od roku 1980 pracuje w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, w którym osiągnął wszystkie szczeble kariery naukowej. Wypromował dziesiątki magistrów i dziesięciu doktorów. Jest współautorem podręcznika akademickiego z algorytmów i struktur danych oraz współautorem zbiorów zadań z zadaniami algorytmiczno-programistycznymi z zawodów organizowanych przez Uniwersytet Warszawski. Krzysztof Diks jest związany z Olimpiadą Informatyczną od roku 1994, a od roku 1999 pełni nieprzerwanie funkcję Przewodniczącego Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej (w tym czasie Polacy dwukrotnie wygrywali Międzynarodową Olimpiadę Informatyczną).

 

Internetowe mini kursy:

Mini kurs 1
Tytuł: Programowanie w Pythonie i jego zastosowanie do analizy danych
Autor: dr Janusz Jabłonowski
Streszczenie: Python jest niezwykłym narzędziem. Dzięki swojej prostocie i elegancji stał się jednym z najpopularniejszych języków programowania. Ale nie popularność jest najważniejsza, Python jest językiem, w którym można w pełni poczuć radość z programowania, a przy okazji napisać ciekawe programy używające rozbudowanych typów danych. A to tylko początek...
W czasie naszych spotkań przyjrzymy się Pythonowi i narzędziom wspomagającym z nim pracę, przygotujemy pizzę i napiszemy jeszcze trochę innych programów, w których m.in. zapoznamy się z dostępnymi strukturami danych w tym nietypowym (dwuznaczność zamierzona) języku.
O autorze: dr Janusz Jabłonowski jest pracownikiem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w językach programowania, jest ekspertem Centralnej Komisja Egzaminacyjnej.

Mini-kurs 2
Tytuł: Teoria gier w sztucznej inteligencji
Autor: dr Oskar Skibski
Streszczenie: Stworzenie maszyny, która potrafi wygrać z człowiekiem w gry wymagające logicznego myślenia, stanowiło wyzwanie przez wiele lat. W tej serii wykładów przedstawimy stare jak i nowe związki teorii gier ze sztuczną inteligencją. Opowiemy o grze w ratowanie słoni, systemie wymiany nerek i o tym, w jaki sposób wytłumaczyć przy użyciu teorii gier dlaczego lew jest groźny.
O autorze: dr Oskar Skibski jest pracownikiem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w algorytmicznej teorii gier oraz analizie sieci, wybitny dydaktyk, redaktor miesięcznika Delta.

Na kanale: https://www.youtube.com/.../MAPMistrzostwawAlgorytmiceiPr...